ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ЗАКЛАДУ ОСВІТИ: СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ОСВІТНЬОГО ВЕБ-САЙТУ

Автор(и)

  • Лілія РЕБУХА
  • Роман БРИК

Ключові слова:

інформаційний освітній простір, інформаційне освітнє середовище, інформаційно-комунікаційні технології, інформатизація, освітній процес, шкільний веб-сайт

Анотація

У статті актуалізовано цифровізацію освітнього процесу як майбутнього шкільної освіти, що створює можливості для дистанційного навчання в усіх її проявах. Підкреслено важливість розробки високоякісних освітніх електронних ресурсів та формування на їх основі інформаційного освітнього простору закладу освіти із створеними спеціальними інформаційними платформами, що нині є значимою умовою для надання якісних освітніх послуг.

Розглянуто основні теоретичні підходи до визначення понять «інформаційний освітній простір» та «інформаційне освітнє середовище» та досліджено співвідношення між ними. Схарактеризовано, що інформаційний освітній простір слугує результатом конструктивної освітньої діяльності в умовах інформатизації, тоді як інформаційно-освітнє середовище становить сукупність підсистем, що забезпечують педагогічну взаємодію учасників освітнього процесу завдяки сучасним інформаційно-технічним і навчально-методичним засобам. Зазначено, що створення єдиного інформаційно-освітнього простору уможливлене за впровадження в освітній процес засобів інформаційно-комунікаційних та інтерактивно-інформаційних технологій.

Розкрито особливості функціонування веб-сайту в організації інформаційного освітнього простору закладу освіти, як важливого кроку до відкритості освітнього процесу школи громадськості, батькам та зацікавленим особам до питань формування і  реалізації освітньої політики освітнього закладу. Доведено, що шкільний веб-сайт надає вчителям, учням та їхнім батькам доступ до навчальної інформації та спрямований на надання додаткової допомоги та підтримки всім учасникам освітнього процесу. Аргументовано скерування веб-сайту на сприяння розвитку наукових досліджень школярів та його мотивуючу складову для майбутніх освітніх школярів. Виокремлено основні притаманні веб-сайту функції: представницьку, інформаційну та комунікаційну.

Зроблено висновок про те, що інформаційно-освітній простір має великий вплив на всіх учасників освітнього процесу, тоді ж як веб-сайт закладу освіти цілеспрямовано направлений на підвищення ефективності освітньої діяльності, впровадження освітніх інновацій, збільшення рівня інформаційної відкритості і прозорості закладу загальної середньої освіти.

Біографії авторів

Лілія РЕБУХА

м. Тернопіль, Україна

Роман БРИК

м. Тернопіль, Україна

Посилання

Балик І. В. Особливості розробки шкільного сайту засобами Google sites. Актуальні питання сучасної інформатики: тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Сучасні інформаційні технології в освіті та науці» (10–11 листопада 2016 р.). Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. Вип. 3. С. 14–17.

Брик Р. С. Інформаційна відкритість закладу освіти як складова якісного процесу управління. Використання технологій менеджменту якості в управлінні закладами освіти: Зб. матер. V Регіон. наук.-практ. конф. (Тернопіль, 26 лист. 2021 р.) Тернопіль: ФОП Осадца Ю. В., 2021. С. 16‒19.

Ворожбит А. В. Веб-орієнтоване інформаційно-освітнє середовище закладу освіти. Інформаційні технології в освіті, 2018. №3. С. 20–29.

Гречаник О. Є. Веб-сайт як засіб розвитку іміджу закладу загальної середньої освіти. Теорія та практика професійної підготовки менеджерів інноваційного розвитку : матер. методол.. семінару / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків : ХНПУ, 2020. С. 53–62.

Іванченко Ю. М. Сучасні інформаційно-цифрові технології в управлінні освітнім процесом закладу освіти : магістер. робота. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. 69 с.

Інформаційно-освітній портал у підготовці майбутніх учителів : монографія / за ред. Гуревич Р. С. та ін. Вінниця : Нілан-ЛТД, 2017. 249 с.

Клименко Л. Ф. Шкільний сайт як інтернет-представництво навчального закладу у відкритому інформаційно-освітньому середовищі. Наукові записки Інституту журналістики. 2013. Т. 50. С. 168–174.

Ласкова Н. О. Шкільний сайт як вагома складова єдиного інформаційного освітнього простору навчального закладу. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2012. №3. С. 32–35.

Марковець О. М., Пелещишин А. М., Форкун Ю. В., Делечук Д. В. Інтелектуальні засоби організації сайтів шкіл на базі CMS Drupal. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Інформаційні системи та мережі. 2010. № 689. С. 201–209.

Мороз С. І. Роль веб-сайту в менеджменті закладів вищої освіти. Інформаційні технології в агробізнесі та аграрній освіті: Зб. Матер. IХ Всеукр. наук.-практ. конф. (Дніпро, 21-23 квіт. 2021 р.). Дніпро : ДДАЕУ, 2021. С. 32–33.

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні: монографія / за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. 384 с.

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ ukrainska-shkola-compressed.pdf

Ребуха Л. З. Дистанційне навчання у закладах вищої освіти: перспективи розвитку. Сучасні підходи та перспективи професійного розвитку фахівців соціономічних професій. Науковий вісник КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»: Зб. матер. Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнародною участю (Вінниця, 19 черв. 2020 р.). Вінниця : ФОП Рогальська І.О., 2020. № 2(28). С. 124‒126.

Ребуха Л. З. Реалізація системи фундаменталізації професійної підготовки майбутніх соціальних працівників на засадах інтеграції інноваційних технологій. Науковий вісник Ужгородського університету: наук. журн. Сер.: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 2018. Вип. 2(43). С. 230−234.

Середа І. В., Савінова Н. В., Стельмах Н. В., Білюк О. Г. Рівні сформованості інформаційно-комунікаційної компетентності педагогів закладів загальної середньої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 2019. №74(6), С. 56–70.

Шрамченко Б. Л., Хитрий І. О. Розробка програмного забезпечення керування освітнім процесом середньої школи. Інформаційні технології в науці, виробництві та підприємництві : зб. наук. праць молодих вчених, аспірантів, магістрів кафедри комп’ютерних наук та технологій. Київ : Освіта України; ФОП Маслаков, 2020. С. 120–123.

Acquaro P. D., DeMarco M. An Exploratory Case Study: What Makes a Good School Website: Investigation of Long Island School District Website Homepages Across Socioeconomic Status. New York Institute of Technology, 2008. URL: http://www.mariannedemarco.com/academic/graduate_ms/Thesis.pdf.

Lokhvytska L. Psychological factors of ICT competence formation in part-time students of the specialty “Preschool education” SHS Web of Conferences. 2020. Vol. 104. URL : https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/ 2021/15/shsconf_ichtml2021_02003/shsconf_ichtml2021_02003.html

Rotem A., Oster-Levinz O. The school website as a virtual learning environment. The Turkish Online Journal of Educational Technology. TOJET. 2007. Vol. 6. Iss. 3. pр. 145–156.

Tavas D., Bilac D. School websites: a possibility of cooperation with parents? Metodicki obzori. 2011. № 12. Vol. 6. pp. 23–33.

Zhuk Y.A. Tutoring Methods in the Distance Course "Web–Design Technologies. / Y. A. Zhuk, V.E. Bykov, A.S. Molodykh // Proceedings of the Third International Conference "Information Research, Applications and Education" i.TECH 2005, Varna, Bulgaria. pp. 160–164.

##submission.downloads##

Опубліковано

16-07-2022

Як цитувати

РЕБУХА, Л. ., & БРИК, Р. . (2022). ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ЗАКЛАДУ ОСВІТИ: СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ ОСВІТНЬОГО ВЕБ-САЙТУ. ГУМАНІТАРНІ СТУДІЇ : ІСТОРІЯ ТА ПЕДАГОГІКА, (2), 103–114. вилучено із http://gsip.wunu.edu.ua/index.php/gsipua/article/view/56