ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ У СФЕРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
інноваційні методи викладання та навчання, метод «перевернутого» класу, метод гейміфікація, метод дизайн-мислення, метод активного навчання, самонавчанняАнотація
Освіта відіграє важливу та вирішальну роль у всьому світі у розвитку кваліфікованої робочої сили. Протягом багатьох десятиліть використання підручників було традиційним методом навчання, однак поява та впровадження методів оцінки ефективності навчання виявили, що більшість студентів не засвоюють зміст курсу до очікуваного рівня. Сучасні умови суспільного розвитку дедалі більше вимагають активного впровадження інноваційних технологій викладання та навчання, переосмислення усталених систем щодо прийомів та методів у галузі освіти. Стаття присвячена одній з актуальних проблем в сучасному освітньому процесі – пошук ефективних інноваційних методів викладання та навчання. Дослідження та систематизація наукових підходів до теоретичних засад інноваційних методів навчання дозволили сформулювати визначення поняття інноваційний метод навчання, який доцільно трактувати як новий спосіб організації навчального процесу, який спрямований на підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу та покращення результатів навчання. Систематизовано та проаналізовано такі інноваційні методи навчання, як перевернутий клас, гейміфікація, дизайн-мислення, активне навчання та самонавчання. Зроблено висновок, що недоцільно протиставляти традиційні та інноваційні методи. Результати цього дослідження можуть суттєво допомогти педагогам прийняти найефективніші методи та стилі викладання на основі їхніх цілей навчання. В статті зазначено, що в сучасному освітньому процесі проблема пошуку найефективнішого інноваційного методу викладання та навчання залишається однією із актуальних у світовій педагогічній і науково-дослідній діяльності. Однак в умовах трансформаційних змін у вищій школі потребують постійного ретельного вивчення та науково-практичного обґрунтування питання кращого досвіду інноваційної освітньої діяльності; характеристики змісту інтерактивних методів та форм навчання, специфіки їх використання у вищих навчальних закладах. Окреслено перспективи подальших розвідок в контексті дослідження факторів взаємообумовленості процесів розвитку усіх сфер життєдіяльності у суспільстві та розвитку інноваційних методів викладання та навчання з використанням передових освітніх практик.
Посилання
Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : моног. / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина [та ін.] Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. Переяслав-Хмельниц.: Вид-во С. В. Карпук, 2008. 284 с.
Про вищу освіту: Закон України від 1 липня 2014 року № 1556-VII. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, Ст. 2004.
Про інноваційну діяльність: Закон України від 4 липня 2002 р. Відомості Верховної Ради України. 2002. № 36. Ст. 266. URL: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/40-15.
Ребуха Л. З. Інноваційні процеси вищої школи: технологічний аспект. Теорія і практика розвитку наукових знань: матеріали ІІ міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 28–29 груд. 2017 р.). Київ: МЦНД, 2017. Ч. ІІІ. С. 35−36.
Jeynes, W.H. American educational history: School, society, and the common good. 2007. 469 p. DOI: https://dx.doi.org/10.4135/9781452232331
Lage, M. J., Platt, G.J. and Treglia, M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment. The Journal of Economic еducation, 31(1). Р. 30-43.
Melnychuk I, Rebukha L., Zavgorodnia T., Bloshchyn-skyi I Strategic Significance of English in Self-Education of the Students iofn Socio-humanitarian Speciacialties for Fundamentalization of University Education. Modern Journal of Language Teaching Methods. 2018. Vol. 8, Issue 11. pp. 713−721.
McCarthy J. P. & Anderson L. (2000). Active Learning Techniques versus Traditional Teaching Styles: Two Experiments from History and Political Science. Innovative Higher Education, 24(4). P. 279‒294.
Salen, K., and Zimmerman E. Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge: MIT Press, 2003. 688 pp.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.