ТРАНСФОРМАЦІЯ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ ТА МЕДСЕСТРИНСЬКОЇ ОСВІТИ: ТЕНДЕНЦІЇ, ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ
Ключові слова:
сестринська справа, медсестринська освіта, тенденції, виклики, інновації, телемедицина, майбутні медсестриАнотація
Охорона здоров’я переживає глибоку трансформацію, зумовлену сукупністю чинників, які значно підвищили попит на медсестринські послуги. У статті розглянуто динамічні тенденції, що формують медсестринську професію, визначено виклики, з якими стикаються медсестри в мінливому середовищі охорони здоров’я, висвітлено можливості медсестринської освіти та професійного розвитку, а також глобальний вплив передачі знань у цій професії. Окреслено основні тенденції майбутнього в сестринській справі: телемедицина революціонізує догляд за пацієнтами; медична допомога на основі штучного інтелекту; аналіз даних та інформатика в медсестринстві; інтеграція холістичного догляду та персоналізованої медицини; культурна і комунікативна компетентність. Узагальнено, майбутнє сестринської справи позначається кількома ключовими моментами: медсестри відіграють важливу роль у догляді, пропаганді та навчанні пацієнтів; сестринська справа шляхом зростання спеціалізації, інтеграції технологій і більшому акценту на догляді, орієнтованому на пацієнта; медсестри вирішують проблеми старіння населення, нестачі робочої сили та спалахів інфекційних захворювань; майбутнє сестринської справи залежить від співпраці, обміну знаннями та передового досвіду серед медсестер у всьому світі.
З урахуванням визначених у статті тенденцій розвитку та викликів для сестринської справи, розглянуто майбутні тенденції: систематичне оновлення навчальних планів з опорою на нові виклики охорони здоров’я – пандемії та кризи у сфері охорони здоров’я; формування компетентностей в інноваційних сферах (інформатика, телемедицина); активне використання симуляції, реалістичних клінічних сценаріїв у безпечному середовищі; онлайн-навчання та віртуальні класи; популяризація програм наставництва. Встановлено, що освіта медсестер постійно змінюється. Дидактичні методи, які використовуються в інших сферах, можуть бути корисними для усунення розриву між теоретичним навчанням і реальністю практичної сестринської справи. Від якості медсетринської освіти залежать вміння медсестер по догляду за пацієнтами та використання передових технологій, що сприяє ефективності роботи команд, розумінню політики охорони здоров’я, здатності аналізувати інформацію для прийняття критично важливих рішень і забезпеченню справедливості в охороні здоров’я.
Посилання
Краковська В. Я., Головчак М. І. Трансформація системи медсестринської освіти в Україні: виклики, тенденції та інновації. Інвестиції: практика та досвід. 2023. № 16. С. 193–198.
Ніколаєв Є. Система освіти для медичних сестер в Україні. 2019. URL: https://www.skeptic.in.ua/wpcontent/uploads/Nursing-education-in-Ukraine-2019- report.pdf.
Яворський П. В. Сучасні підходи та інноваційні технології в практичній підготовці медичних фахівців. Магістр медсестринства. 2019. Вип. 2 (22). С. 106–112.
Baker C., Cary A. H., da Conceicao Bento M. Global standards for professional nursing education: The time is now. Journal of Professional Nursing. 2020. Vol. 37 (1). Рр. 86–92.
Castro-Sánchez E., Russell A. M., Dolman L., Wells M. What place does nurse-led research have in the COVID-19 pandemic? International Nursing Review. 2021. Vol. 5. Pp. 1–5.
Fawaz M. A., Hamdan-Mansour A. M., Tassi A. Challenges facing nursing education in the advanced healthcare environment. International Journal of African Nursing Science. 2018. Vol. 9. Рp. 105–110.
Greenfield D. Artificial intelligence in medicine: Applications, implications and limitations. Harvard University. 2019. URL: http://sitn.hms.harvard.edu/flash/ 2019/artificial-intelligence-inmedicine-applicationsimplications-andlimitations.
Jones C. B., Toles M., Knafl G. J., Beeber A. S. An untapped resource in the nursing workforce: Licensed practical nurses who transition to become registered nurses. Nursing Outlook. 2018. Vol. 66 (1). Рр. 46–55.
Lake E. T. How effective response to COVID-19 relies on nursing research. Research in Nursing and Health. 2020. Vol. 43 (3). Рр. 213–214.
Smith J., Johnson L., Brown K. The impact of nursing education on patient outcomes: A systematic review. Journal of Nursing Education. 2021. Vol. 60 (2). Рp. 76–82.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.