ВПЛИВ ІННОВАЦІЙНО-ПАРАДИГМАЛЬНИХ ПІДХОДІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ У ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ У ВВЗО

Автор(и)

Ключові слова:

курсанти, викладачі, , вищі військові навчальні заклади, інноваційно-парадигмальні підходи, освітній процес, педагогічні умови

Анотація

Анотація. У дослідженні порушено актуальне питання впливу інноваційно-парадигмальних підходів до реалізації педагогічних умов у професійну підготовку майбутніх офіцерів у ВВЗ (вищий військовий  заклад освіти), базуючись на матеріалах наукових доробок українських науковців. Означена проблема недостатньо висвітлена у сучасному науковому дискурсі, тому потребує глибокого аналізу, деталізації та висвітлення. Зазначено, що застосовування викладачами на занятті інноваційно-парадигмальних підходів до системи військової освіти сприяє встановленню фаховості курсантів, впливає на їхнє самовдосконалення та набуття професійної компетентності майбутніми магістрами військового управління. Визначено та схарактеризовано основні підходи: системний, компетентнісний, особистісно-орієнтований, креативний, антропологічний, культурологічний, соціологічний, інформаційний та технологічний; розглянуто їхній вплив на вдосконалення освітньо-професійної підготовки майбутніх військових фахівців у ВВНЗ. Описано рівні формування компетентностей (діагностувальна, політична, технологічно-цифрова компетентності). Набуття їх курсантами становить індивідуальну здібність для прийняття виважених рішень й донесення свого бачення дорученому особовому складу. Обґрунтовано, що інноваційно-парадигмальні підходи сприяють реалізації педагогічних умов у ВВНЗ, які за об’єктом впливу поділяються на загальні і специфічні. Педагогічні умови розглядаємо як належним чином створене педагогічне середовище (постає, існує та завжди вдосконалюється), де відбувається формування готовності здобувачів освіти до діяльності за фахом. Педагогічні умови впливають на розвиток суб’єктів навчання, їхнє виховання та освітній рівень; на динаміку цих процесів та кінцеві результати. Виокремлені чотири педагогічні умови, що ефективно впливають на формування готовності майбутніх офіцерів до проведення успішної професійної діяльності – створення мотиваційно-ціннісного освітнього середовища в процесі вивчення навчальних дисциплін, поглиблення системи знань про сутність і механізми управління військами ССО, доповнення освітнього процесу стійкою комунікативно-управлінською взаємодією, реалізація засобів актуалізації саморозвитку та самовдосконалення), кожну з яких змістовно охарактеризовано та описано.

Біографія автора

Віталій РУДИНСЬКИЙ, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія

аспірант кафедри педагогіки

Посилання

Великий тлумачний словник сучасної української мови. / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: ВТФ «Перун». 2009. 1736 с.

Возняк А. Б. Педагогічна антропологія : навч. посіб. Дрогобич : РВВ Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка. 2019. 190 с.

Георгієв В. М. Формування професійної компетентності майбутніх офіцерів високомобільних десантних військ у процесі фахової підготовки. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. №2(72). С. 35-40.

Захаріна Є., Захаріна А., Глоба Т. Підходи до формування рекреаційної культури в студентському середовищі. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective. 2024. №1(1). С. 25-32. URL : https://doi.org/10.31891/pcs.2024.1.3

Зельницький А. М. Концептуальні засади гарантування якості підготовки майбутніх офіцерів Збройних сил України у вищих військових навчальних закладах. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. 2017. №6. С. 71-83.

Зельницький А., Заболотний О., Васильєв О., Шабатіна Н. Інформаційно-комунікаційна компетентність випускника військового вишу: зміст, структура, вимірювання, оцінювання. Військова освіта. 2021. С. 125-141.

Карамушка Л. М. Психологічні тренінги для підготовки менеджерів та персоналу освітніх організацій (реалізація технологічного підходу) : навч. посібник. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2022. 144 с.

Куртяк Ф. Ф., Вакерич М. М., Бесеганич І. В. Зміст підготовки науково-педагогічних працівників ЗВО в умовах воєнних реалій (український досвід). Академічні візії. 2023. С. 15-18.

Лебедик Л. В., Стрельніков В. Ю., Стрельніков М. В. Сучасні технології навчання і методики викладання дисциплін : навч.-метод. посіб. Полтава : АСМІ, 2020. 303 с.

Романишина Л., Тюріна В., Бойко О. Формування педагогічної культури майбутніх офіцерів поліції в процесі професійної підготовки. Physical Culture and Sport: Scientific Perspective. 2023. № 2. С. 158-164.

Скотна Н. В., Лялюк Г. М. Особистісно-орієнтований підхід до реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2020. № 28. С. 393-403.

Шмоніна Т. А., Глухов І. Г. Сучасні підходи до розуміння поняття «Педагогічні умови». Педагогічні науки. 2011. № 59. С. 66-70.

Ягупов В. В., Кириченко О. М. Формування діагностувальної компетентності майбутніх офіцерів у процесі професійної підготовки. Актуальні проблеми розвитку службово-прикладних, традиційних і східних одноборств: зб. наук. пр. за матеріалами ХV Міжнар. наук.-метод. конф. (м. Харків, 30 листоп. 2021 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ, Харків. 2021. С. 145-146. URL: https://dspace.univd.edu.ua/server/api/core/bitstreams/ba346553-bcc2-4b03-ab61-6ae6f90fb38f/content#page=145

Ягупов В. В. Загальнодидактичні основи навчання військовослужбовців строкової служби Збройних Сил України : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. Київ. 2002. 432 с.

Bacharach Samuel When Your Good Idea is Not Enough. Cornell University Press. 2016. 55 р.

Shypunov H. V., Andrushchenko T. V. Anthropological dimension of the forms of freedom. Comprehension of the formation of the world in different philosophical approaches : collective monograph. Lviv-Toruń : Liha-Pres. 2019. С. 147-169.

##submission.downloads##

Опубліковано

11-11-2024

Як цитувати

РУДИНСЬКИЙ, В. . (2024). ВПЛИВ ІННОВАЦІЙНО-ПАРАДИГМАЛЬНИХ ПІДХОДІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ У ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ У ВВЗО . ГУМАНІТАРНІ СТУДІЇ : ІСТОРІЯ ТА ПЕДАГОГІКА, (2), 149–160. вилучено із http://gsip.wunu.edu.ua/index.php/gsipua/article/view/212