ВИКОРИСТАННЯ CHAT GPT У ВИКЛАДАННІ ІСТОРІЇ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ПОГЛЯД ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

Ключові слова:

ChatGPT, мовна модель, штучний інтелект, вчитель історії, педагогічна діяльність

Анотація

Анотація. В роботі репрезентовано результати наукового та практичного  пошуку, щодо доцільності використання чат-ботів зі штучним інтелектом в освітньому процесі. Детально описано особливості ChatGPT, його функціонування та переваги в освітньому процесі. Продемонстровані шляхи  впровадження та використання даного інструменту у викладанні історії у закладах середньої освіти.

У контексті глобальних змін, що відбуваються у системі шкільної освіти зростає використання інтерактивних засобів, які допомагають організувати та провести урок не залежно від зовнішніх чинників. Одним з таких засобів останнім часом стає штучний інтелект. Автори наголошують, що чат-бот дозволяє організувати навчання за принципом поступового зростання автономії учнів. Практична частина дослідження складається з прикладів завдань для роботи з учнями шкіл у застосуванні чат-боту GPT. Пропонуються алгоритми роботи з  ChatGPT щодо окремих шляхів використання моделі штучного інтелекту.

У дослідженні акцентовано увагу на використанні мовної моделі з позиції вчителя. Вказується, що найбільшої ефективності алгоритм дає у позаурочній педагогічній діяльності: при підготовці до заняття та при перевірці завдань, виконаних школярами. Під час уроків використання програми є недоречним з етичних та практичних аспектів. Розглядаються можливості генерації контенту для уроків, створення інтерактивних завдань, а також здатність моделі адаптуватися до індивідуальних потреб школярів. З іншого боку, у статті також враховуються виклики та обмеження використання мовних моделей на уроках історії. Автори звертають увагу на етичні норми доброчесності, можливість виникнення залежності від технології та важливість збереження гуманізованого підходу в навчанні.

У висновках авторами наголошено, що сьогодні ChatGPT може стати ефективним помічником вчителя історії, але ні в якій мірі не може його замінити, адже має обмежені знання та не володіє чуйністю, яка притаманна живій людині.

Посилання

Васютіна Т. М., Лідіч А. В. Використання штучного інтелекту ChatGPT у навчанні учнів початкової школи. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи : матеріали XI Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 6 квітня, 2023). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 36-39

Яндола К.О. Використання ChatGPT в освітньому процесі. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 57. Т. 2. С. 261-265

Яцишина М. М., Федчишин О. М. Використання штучного інтелекту для індивідуалізованого навчання з фізики. Збірник тез матеріалів XI Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. Тернопіль, 2023. С. 94-96

ChatGPT 3.5 : official site. OpenAI. URL: https://chat.openai.com/ (date date of application 26.01.2024)

##submission.downloads##

Опубліковано

05-06-2024

Як цитувати

КАЗАКОВ, Г. ., & ТОЧИЛІНА, І. . (2024). ВИКОРИСТАННЯ CHAT GPT У ВИКЛАДАННІ ІСТОРІЇ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ПОГЛЯД ВЧИТЕЛЯ. ГУМАНІТАРНІ СТУДІЇ : ІСТОРІЯ ТА ПЕДАГОГІКА, (1 (7), 42–51. вилучено із http://gsip.wunu.edu.ua/index.php/gsipua/article/view/193