ВИКОРИСТАННЯ CHAT GPT У ВИКЛАДАННІ ІСТОРІЇ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ: ПОГЛЯД ВЧИТЕЛЯ
Ключові слова:
ChatGPT, мовна модель, штучний інтелект, вчитель історії, педагогічна діяльністьАнотація
Анотація. В роботі репрезентовано результати наукового та практичного пошуку, щодо доцільності використання чат-ботів зі штучним інтелектом в освітньому процесі. Детально описано особливості ChatGPT, його функціонування та переваги в освітньому процесі. Продемонстровані шляхи впровадження та використання даного інструменту у викладанні історії у закладах середньої освіти.
У контексті глобальних змін, що відбуваються у системі шкільної освіти зростає використання інтерактивних засобів, які допомагають організувати та провести урок не залежно від зовнішніх чинників. Одним з таких засобів останнім часом стає штучний інтелект. Автори наголошують, що чат-бот дозволяє організувати навчання за принципом поступового зростання автономії учнів. Практична частина дослідження складається з прикладів завдань для роботи з учнями шкіл у застосуванні чат-боту GPT. Пропонуються алгоритми роботи з ChatGPT щодо окремих шляхів використання моделі штучного інтелекту.
У дослідженні акцентовано увагу на використанні мовної моделі з позиції вчителя. Вказується, що найбільшої ефективності алгоритм дає у позаурочній педагогічній діяльності: при підготовці до заняття та при перевірці завдань, виконаних школярами. Під час уроків використання програми є недоречним з етичних та практичних аспектів. Розглядаються можливості генерації контенту для уроків, створення інтерактивних завдань, а також здатність моделі адаптуватися до індивідуальних потреб школярів. З іншого боку, у статті також враховуються виклики та обмеження використання мовних моделей на уроках історії. Автори звертають увагу на етичні норми доброчесності, можливість виникнення залежності від технології та важливість збереження гуманізованого підходу в навчанні.
У висновках авторами наголошено, що сьогодні ChatGPT може стати ефективним помічником вчителя історії, але ні в якій мірі не може його замінити, адже має обмежені знання та не володіє чуйністю, яка притаманна живій людині.
Посилання
Васютіна Т. М., Лідіч А. В. Використання штучного інтелекту ChatGPT у навчанні учнів початкової школи. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи : матеріали XI Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Тернопіль, 6 квітня, 2023). Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2023. С. 36-39
Яндола К.О. Використання ChatGPT в освітньому процесі. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 57. Т. 2. С. 261-265
Яцишина М. М., Федчишин О. М. Використання штучного інтелекту для індивідуалізованого навчання з фізики. Збірник тез матеріалів XI Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції. Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. Тернопіль, 2023. С. 94-96
ChatGPT 3.5 : official site. OpenAI. URL: https://chat.openai.com/ (date date of application 26.01.2024)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.