ЗАСТОСУВАННЯ КВЕСТ-ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ (З ДОСВІДУ ВОЛИНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ЛЕСІ УКРАЇНКИ)

Автор(и)

  • Тетяна ТРОФІМУК-КИРИЛОВА
  • Аліна КАРПЮК
  • Світлана ЧИБИРАК

Ключові слова:

квест-технології, здобувач вищої освіти, квест-екскурсія, вебквест, спеціальність 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство», спеціальність 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», національний університет імені Лесі Українки

Анотація

Анотація. У статті розглядаються особливості квест-технологій та обгрунтовується доцільність їх використання у закладах освіти. Завдяки конструктивному підходу квести активно застосовуються в організації освітнього процесу у вищій школі. Квест-технології поєднують ідеї проєктного методу, проблемного та ігрового навчання, взаємодію в команді та застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Їх використання дає можливість застосовувати нові способи розробки навчального контенту.

Проаналізовано досвід Волинського національного університету імені Лесі Українки щодо застосування квестів у підготовці здобувачів освіти спеціальностей 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство» та 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Розглянуто можливості використання традиційних квест-екскурсій та вебквестів з метою створення умов для практико- і ресурсно-орієнтованого навчання, яке спрямоване на цілісний підхід до організації освітнього процесу. Суб’єктами пізнавальної діяльності стають учасники квесту, важливим для яких є вміння знаходити спосіб (способи) вирішення проблемних ситуацій.

Встановлено, що квест-технології являють собою завдання з елементами гри. Практика організації квестів у Волинському національному університеті імені Лесі Українки підтверджує, що під час їх реалізації найчастіше поєднуються різнопланові завдання. Це дозволяє розвивати у здобувачів освіти творчі та креативні здібності, аналітичне мислення, уміння працювати в команді та інші компетентності. Наголошено, що використання квест-технологій у підготовці студентів сприяє формуванню у них мотивації до навчальної та пізнавальної діяльності.

У статті описуються переваги інтегрування окремих онлайн-сервісів в освітній процес. Відображена практична реалізація вебквестів за допомогою онлайн-сервісів LearningApps та Kahoot.

Підтверджено, що використання можливостей квесту у закладах вищої освіти створює сприятливі умови для самоосвіти та розвитку студентів і науково-педагогічних працівників. Розробка та розв’язання різних завдань під час традиційних чи веб-квестів формує в учасників освітнього процесу навички пізнавальної діяльності, аналізу ситуацій та вирішення проблемних запитань, вміння командної роботи. Досвід проведення квестів для студентів спеціальностей 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство» та 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» показав, що квест-технології мають дидактичний потенціал.

Біографії авторів

Тетяна ТРОФІМУК-КИРИЛОВА

м. Луцьк, Україна

Аліна КАРПЮК

м. Луцьк, Україна

Світлана ЧИБИРАК

м. Луцьк, Україна

Посилання

Герлянд Т. М., Кулалаєва Н. В., Пащенко Т. М., Романова Г. М., Романов Л. А. Веб­квест у професійному навчанні : методичні рекомендації / за заг. редакцією Т. М. Герлянд. Київ: ІПТО НАПН України, 2016. 141 с.

Зозуля А., Волосюк Р. Інтерактивна екскурсія «ACTIVITY». Волинський музейний вісник: наук. зб. / упоряд. Є. І. Ковальчук. Луцьк, 2021. Вип. 11. С. 33–35.

Іць С. В. Медіаосвітні веб-квести як засіб формування критичного мислення майбутніх учителів іноземних мов. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2012. № 22(5). С. 239–246.

Тимощук Г. В. Веб-квест як інноваційна технологія навчання. Теорія і практика реалізації сучасних педагогічних методик та технологій в освіті: матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції (19–20 листопада 2020 року) / за заг. ред. О. А. Жукової, А. І. Комишана. Харків: ФОП Бровін О. В., 2020. С. 335–339.

Трофімук-Кирилова Т. М. Роль пробних і навчальних екскурсій у підготовці фахівців за спеціальністю 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство»: з досвіду Волинського національного університету імені Лесі Українки. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 54. Т. 2. С. 288–295.

Хоменко Л. Г. Технологія «Web-квест» як форма інтерактивного навчання молодших школярів в умовах НУШ. Інноваційні педагогічні рішення у початковій освіті: зб. наук. праць [за заг. ред. О. А. Федій, відпов. ред. Ю. Г. Павленко]. Полтава: Видавець Шевченко Р. В., 2018. С. 134–141.

Швирка В. М. Квест як сучасна технологія навчання у вищій школі. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. 2019. № 6 (329). Ч. ІІ. С. 135–141.

Ярченко Ю. В. Інноваційна діяльність в молодіжному туризмі. Модернізація економіки: сучасні реалії, прогнозні сценарії та перспективи розвитку: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Херсон, 25–26 квітня 2019 р.). Херсон: В-во ФОП Вишемирський В. С., 2019. С. 134–136.

Dodge B. Some Thoughts About WebQuests. URL: https://webquest.org/sdsu/about_webquests.html

##submission.downloads##

Опубліковано

30-06-2022

Як цитувати

ТРОФІМУК-КИРИЛОВА, Т. ., КАРПЮК, А. ., & ЧИБИРАК, С. . (2022). ЗАСТОСУВАННЯ КВЕСТ-ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ (З ДОСВІДУ ВОЛИНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ЛЕСІ УКРАЇНКИ). ГУМАНІТАРНІ СТУДІЇ : ІСТОРІЯ ТА ПЕДАГОГІКА, (1), 140–154. вилучено із http://gsip.wunu.edu.ua/index.php/gsipua/article/view/103